Enduro závod PAW2009

Jak jsme jeli PAW2009 (Pyžamo Adventure Weekend)

Učastníci: Honza Ofrouďák, Michal TOLI.

První fotky jsou umístený ZDE, další dodám později.

Text Toli:
V pátek večer byla naplánována rozprava v kempu Bráník, tak jsem tam tedy dorazil, nechal si nahrát mapu a rozmlouval s konkurencí do pozdních večerních hodin. V týmu mohli být max. 4 závodníci. Náš tým se skládal pouze ze dvou.

V sobotu ráno před osmou hodinou vyrážím zase do Bráníku na místo startu, kde máme sraz s Honzou. Byla mlha, že by se dala krájet a silnice pěkně oslizlé. Na ostrých gumách to klouzalo jak na ledu a všudypřítomná mlha se podepsala i na brejlích, takže kromě toho, že to klouzalo jak kráva, tak nebylo ani nic vidět. Po osmý hodině vyrážíme k prvnímu bodu. Pronásleduje nás partička Ktmkářů. jelikož jsem místní, tak znám zkratku k prvnímu bodu, ale mezi baráčky jí nemůžu najít. To káteemkáře odradilo a jeli jinudy. Nakonec jsem jí našel a na bodu jsme byli jako první. Další bodík byl na Točný v krytech protiletadlové obrany. Míříme na další bodík v břežanském údolí – cestou musíme překonat kopec Šance, což se nakonec daří poměrně brutálním sjezdem – natolik brutálním, že se dá pouze sjet – kluci na lc8 se pokoušeli vyjet, ale nedostaly se ani do 1/4. Já to nedávno taky zkoušel a fakt to nejde. Vymetáme body, lítáme po lesech kolem Vranýho. Potkali jsme xtčkáře a řikají, že je honil nějaký myslivec na bodě č. 4. Tam jsme už byli, takže jsme měli štestí. Zatím je všechno v pohodě, žádnej těžší terén se nekonal. Chcem se trhnout xtčkářům a díky precizní navigaci a rychlé jízdě se daří. Vymetli jsme navíc body, který jsem původně nechtěl ani jet, ale bylo dost času, tak jsme je dali. To bylo kolem 11tý hodiny a to je čas, kdy se otvírala RychlostníZkouška (halda u Písnice). Stavíme v Dolních Břežanech na benzínce, dáváme oběd – jednu bagetu, doplníme tekutiny a jedeme na RZ. Rztka docela v pohodě – výjezd na haldu, sjezd dolů a namlíkovaná trať. Sice trošku rozbahněná a rozbitá od lehkých motorek, ale nechalo se to. Ale pak přišla perlička a tou byl brod a docela prudký výjezd. Pomalinku do vody, pak plnej “knedlík” a už jsem nahoře. Uff, nebylo to tak hrozný. Jedu další kolo (celkem 3 a čas se počítá poslednímu jezdci z týmu) a už vidím, že Honza má za brodem problém. Na pneu Mitas E09 to prostě nešlo vyjet, což potvrzují i jezdci Afrik a Xtček.

Honzův stroj v nedbalkách.

Text Honza Ofrouďák:

Už před výjezdem jsem si nebyl jistý, jestli vyjedu. Ale hned jsem si vzpomněl na moje heslo: “radši mrtvej než druhej” a vyrážím do brodu. Už v brodu to začalo. Motor kvílel v červených otáčkách, ale motorka se sotva sunula. Plyn nepovoluju a vjíždim do kopce. Motorka neuvěřiletným způsobem tancuje z jedný strany na druhou a už začínám cítit, že zpomaluju…. asi ve 2/3 kopce se to zvedá na zadní a jdu do kotrmelců i s motorkou. Měl jsem štestí, motorka letí bokem a já se kutálím ze stráně do vody. Naštestí se nic vážnýho nestalo a tak zoufalým způsobem otáčím motorku ve vodě a snažím se dostat ven.

Text Toli:

Jedu teda druhý kolo, kde jsem efektně opustil stroj – utažená zatáčka a v ní je dost hluboká kolej, když do ní vjedu, tak je tak utažená, že to stejně složím, takže dávám plnej, aby se přední kolo přehouplo, ale nebylo to nic platný. Letim mimo trať, zatímco motorka zůstává v koleji. Ve třetím kole ještě jen tak pro formu odhazuju dakara na hraně výjezdu z brodu, ale zůstal nahoře, tak to bylo dobrý.

Takže výsledek RZ byl diskvalifikace. Chvilku čekáme, jestli se ještě někdo neobjeví, ale nikdo nepřijel, tak jsme jeli sbírat další body. Rychlý silniční přesun do Jesenice a za ní hup do lesa. A už si zase užíváme bahenní radovánky. V těch největších srač..ch potkáváme Afričany. Takový pěkný asi 300 m rozmočený bahniště, pak potok s vysokym břehem, kde byla vyjetá hluboká drážka. Před potokem to jen pro oko objektivu zase pokládám. Pak najednou bahniště končí a proti nám odkudsi z lesa, kde nebyla žádná cesta, vyjíždí 4x Afrika. Jedeme po jejich stopách a nakonec se z lesa vymotáme na cestu. O kus dál potkáváme R1200GS a F800GS. Posbírali jsme všech 7 bodů a zase rychlý přesun do další lokality.

Dlouhá rozbitá lesní asfaltka láká za to vzít. Tak za to beru… Najednou jdou otáčky rychle nahoru, dávám další kvalt a asi tak v 80km/h mi lítá zadní kolo od jednoho kraje cesty na druhý – fuj. No, ustál jem to. Tady přichází ty nejtěžší body – naštěstí je jedem v protisměru, takže místo brutálních výjezdů si dáváme masakrální sjezdy. Po jednom takovém sjezdu jsme u potoka s vysokým břehem – na druhém břehu jde nějaký párek, tak se ptáme, kudy vede cesta přes potok? A oni že tam žádná není – no nakonec jsme si jí udělali. O kus dál potkáváme Xtčkáře v protisměru, kteří to nakonec museli otočit a objet, protože nahoru to fakt nešlo.

Krátký odpočinek. Všiměte si podloží – kameny přikryté listím – v tom se jelo teda pěkně blbě.

To už jsme měli všechny bodíky nasbíraný a jeli ještě na RZ, kde byla od tři hodin k půjčení Ktm exc450 s automatickou spojkou. Projel jsem si na tom čtyři kola a docela se mi to líbilo. V 15:40 dojíždíme do kempu s najetými 159km, časem 6 hodin 42 minut a s průměrem 25,3km/h. V kempu jsme první, vlastně druzí, protože Píchací tým udělal za den 5x gumu, takže ujeli celkem 35km.

Nu a jaké bylo překvapení, když při vyhlašování se náš tým umístil na prvním místě v kategorii Hard Enduro!! Dostali jsme pohár, nějaký dárečky, nálepky KTM beru vyloženě jako provokaci. Večer jsme ještě trochu popili a spát. V neděli jsem tak trochu celý rozlámaný, ale 1. místo za to stálo.